Start > Blogg > Det går som på räls

Det går som på räls

Posted by Christian on September 26, 2011

Jag hade rätt, dagen artade sig och blev bra mycket bättre än så som den startat. Vem vet, kanske beror det på antalet kaffekoppar som jag druckit under dagen? För jodå, nu är det bevisat att kaffe gör dig lycklig.

kaffe_lycka.jpg

Det är nämligen så att forskare från universitetet i Harvard har under tio års tid följt och studerat 51´000 kvinnor där bland annat deras koffeinkonsumtion studerades, och det visade sig att de kvinnor som drack två till tre koppar kaffe om dagen hade 15 procent mindre risk att drabbas av depression jämfört med de som bara drack en kopp eller mindre i veckan. De kvinnor som drack fyra, eller fler koppar per dag hade 20 procent mindre risk att drabbas av depression.

Jag vet inte om studien egentligen gör någon skillnad bara för att den är utförd på kvinnor, men det borde den väl inte göra? Så jag kommer att fortsätta att konsumera minst fyra koppar kaffe... varje dag!

Skrämd av morgonens incident med köer valde jag att ta en annan väg hem, och det var lite spännande att ta genvägen över järnvägsspåret...

rals.jpg

Det är tur att jag vet att tvärbanan inte är i bruk än...

Väl hemma så hade vår vän elektrikern återigen kommit på besök för att fixa vår fasadbelysning som inte fungerat på drygt två månader, och efter två månader av nattligt mörker utanför huset lyser återigen lamporna så inbjudande och härligt. Ibland behövs inte så mycket för att göra mig glad...

Elektrikerns besök avlöstes av ett spontanbesök av vår vän rörmokaren som stannade till för en kopp kaffe. En eloge! Ett bra initiativ! Fler spontanbesök till vårt hus, tack!

Nu ska jag ta mig en wiskey, i medicinskt syfte förståss, och krypa ner under täcket och kurera mig själv...

Vid tangenterna,
/C. 

Comments:

Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)

Please type the letters and numbers shown in the image.Captcha CodeClick the image to see another captcha.